diumenge, 14 d’octubre de 2007

Més literatura

Aquest matí parlava de Frankfurt... i ara toca referir-me a Berlin. No, no és que hi hagi prevista aquí la participació de la cultura catalana en cap event literari. Si més no, que jo sàpiga. La referència a la literatura és, en aquest cas, estrictament personal. Bò i més o menys acabat d'arribar a la capital alemanya, des d'aquesta freda tarda de diumenge berlinès sóc el vocal de Llengua i Literatura del Casal Català de Berlin.
Tot plegat ha anat molt ràpid: vaig fer-me soci del KaSal només arribar aquí. Pocs dies després, la fins ara vocal -la Josepa- enviava un mail a tots els membres on comentava que, després de dos anys de ser-ne la responsable, necessitava un relleu. M'agrada la literatura, disfruto organitzant saraus, de moment tinc temps... així que m'hi he presentat i, voilà!, ja m'he liat.
Val a dir que no ha estat una plaça disputada, ja que... sí, d'acord, només m'hi he presentat jo. Però bé, això és el de menys, oi?
En què es tradueix aquesta responsabilitat? Em fa l'efecte que no em robarà gaire hores, tot s'ha de dir. De moment tenim prevista la presentació d'un llibre, passat Reis. Caram, caram, qui m'ho hauria d'haver dit fa només unes setmanes...

More literature
I wrote about Frankfurt this morning, now it's the turn of Berlin. No, it's not that the Catalan culture is to be present at any event in the German capital. At least, not that I've learnt about. In this case, the reference to literature is due to personal circumstances: as of this evening, I am responsible for the Language and Literature areas of the KaSal, the association of Catalans resident in Berlin.
It has all happened very quickly: as soon as I arrived in this city, I joined the association. Not that I intend to spend all my time here with catalans, since I am interested in "interacting" with Germans. But I thought it might be cool to also take part in some activities organized by and for other people from my country. Short after joining the KaSal, the person in charge of the L&L areas -Josepa is her name- sent a mail to all the members. She explained she needed a break after two years combining this responsibility with her family and job. I like literature and also enjoy organizing events... and here I am!
I do not think this will take many hours from my time. The first scheduled activity is the presentation of a book, sometime around February next year. Who would have told me only a few weeks ago...

17 comentaris:

quim ha dit...

Felicitats, Ferran,

Jo estaria, com tu, molt engrescat per fer coses. Estic convençut que ho faràs molt bé i que ho gaudiran.

Una abraçada

Josep Amílcar Albert ha dit...

Enhorabona per aquesta nova responsabilitat. I és que hi ha gent que no sap estar quieta....
Endavant.

Matty ha dit...

moltes felicitats!
eps, qui és ara el que aprofita qualsevol excusa per a complicar-se la vida? jejeje

nur ha dit...

Apa, tu, arribar i moldre, eh? Ja fa un mes que hi ets o encara no? I ja tenim un càrrec i feina extra :)

Segur que t'encantarà. Si et cal qualsevol cosa, només has de demanar-ho, eh?

ciro ha dit...

doncs coneixent les teves energies i la teva agenda de contactes, no seria extrany que el KaSal acabi sent l'aparador que Catalunya necessita postFrankfurt!;-) ai, pillo, qui serà el primer escriptor/a català a viatjar a Berlín?

Frau Branermeier ha dit...

Herr Porta tinc el plaer d'anunciar-vos que el Sig.re Marni i jo mateixa tenim vol per venir-vos a veure. Us comunicaré més detalls per mail demà al matí. ;-)

Sara Maria ha dit...

Felicitats! De ben segur que ho faràs d'alló més bé.

Ferran ha dit...

Quim, Josep, Matty, Sara Maria, gràcies pels vostres comentaris. Sí que és veritat, no sé estar-me quiet gaire temps!

Nur, merci per l'oferiment, de debò. Un mes? Encara no, tot i que no m'ho sembla així!

Ciro, tu vols saber massa!! :-)

Frau Braner..., perfecte!, ja me n'informaràs, doncs. Willkommen!

Anònim ha dit...

Molt bé Ferran, felicitats! Això si que es rapidesa, estic segura seràs molt bon vocal i que disfrutaràs de ple fent aquesta feina. Es perfecte per tu, tal com deies el dissabte: Ferran i les llibreries, les llibreries i Ferran són carn i ungla.
Una abraçada i fins dimarts!

Montse Teixidó

Ferran ha dit...

És cert, Montse, que just dissabte en parlàvem! Doncs voilà, hehe... Espero que quan fem la primera presentació (al febrer?) tindrem AL MENYS una espectadora, eh? ;-)
Bis morgen!

Cris ha dit...

Ets el rei!

llopis ha dit...

un blog molt interessant! i veig que alguna gent hauria d'apendre de gent com tu per a presservar la cultura més enllà de les nostres fronteres iq ue la gent tingui la possibilitat de conéixer altres lengües d'arreu al seu propi país. Salut i sort per a la nova responsabilitat!!

Esther ha dit...

Ho sabia! Moltes felicitats wapeton!

arsvirtualis ha dit...

Benvingut al "club"! Estic segura que "ens trobarem"...

Ferran ha dit...

Quita, quita, Cris. Com a bon republicà, no sóc més que un simple peó d'aquest joc d'escacs que és la vida.
Jooodeeeeeeeeer!!!!!!!! :-))

Amic Llopis, benvingut i gràcies pel comentari afalagador, que no sé si em mereixo... però és molt ben rebut ;-)
Trobo que el teu bloc te'l curres un rato, així que també t'he linkat. Ens llegim!

Gràcies, Esther :-)

Caram, Ars, en quatre dies hem passat de desconeguts a col·legues de "professió", hehe...

elisabet ha dit...

Ferran ,enhorabona per les fantàstiques notícies, mica en mica et vas fent un lloc a Berlín, de moment tot t'està sortint rodó.
petonets

Ferran ha dit...

Elisabet... ets l'Elisabet de l'Eixample, o la de l'Empordà? Siguis quina siguis... tens un bloc??? Això sembla, pel link, però és que no m'ha deixat accedir-hi!
Siguis qui siguis (ja diràs), gràcies pel comentari. Sí, fins ara no tinc cap queixa! :-)