dimarts, 30 d’octubre de 2007

"Tempolimit"

El cap de setmana passat, l'SPD va fer pública una proposta novedosa que és portada a tots els mitjans de comunicació des d'aleshores: limitar per complet la velocitat a les autopistes, a 130 km/h.
El primer problema amb que topa la iniciativa és la reacció dels socis de govern dels socialdemòcrates: la CDU de la cancellera Merkel ha deixat clar, per boca de la pròpia Kanzlerin, que de limitacions ni parlar-ne. I no és l'única: els presidents de l'ADAC (l'equivalent alemany del RACC) i de la Unió de la Indústria Automobilística també rebutgen la mesura ja que, segons ells, no ajudaria a reduir el CO2 que s'aboca a l'atmosfera quan es condueix a grans velocitats.
La protecció del medi ambient és l'argument dels qui donen suport a la idea. A banda del partit que l'ha formulat, s'han apuntat al carro els Verds i el Linkspartei (a l'esquerra ideològica de l'SPD).
I la gent què hi diu? A través d'una enquesta encarregada pel Tageschau, el Telenotícies de l'ARD, aquestes són les posicions:
A favor: 41%
En contra: 47,4%
En contra, perquè estic a favor d'una limitació més alta (de 130): 8,7%
En contra, perquè estic a favor d'una limitació més baixa (de 130): 2,4%
Ns/nc: 0,5%
Ja veurem què passarà finalment. De moment, el debat està servit.

"Tempolimit"
Last weekend, the SPD launched a proposal which has been on the cover of all the media in Germany: to limit the speed on highways to 130 km/h (80 mph).
The first inconvenient this idea faces is the "no way" by Kanzlerin Angela Merkel, from the CDU, partner of the socialdemocrats at the government. She has not been the only one to reject the proposal: the president of the ADAC -the automobile club- and also that of the Union of the Automobile Industry have shown their disagreement as well; they say a limitation on the speed would not help decrease the quantity of CO2 that is thrown to the atmosphere when speeding up.
The protection of the environment is the reasoning of those who support the idea: besides the SPD, also Die Grüner and the Linkspartei (left from the SPD).
And what do Germans think about it? According to a poll by the Tagesschau, the news programme of ARD, these are the opinions:
For: 41%
Against: 47,4%
Against, because I support a higher limitation (than 130 km/h): 8,7%
Against, because I support a lower limitation (than 130 km/h): 2,4%
Don't know: 0,5%
We will see how it all ends. By now, the debate is on the table.

10 comentaris:

kanuddao's ha dit...

Que n'aprenguin, els d'aquí... perquè lo dels 80 km/h té mandanga. Més que reduir emisions, sembla que la cosa va més adreçada a incrementar guanys.
I amb lo dels radars ja no t'explico. "Són per reduir la sinistralitat..." i l'altre dia a les notícies deien que, de cada cinc 'xivatos', només un està col·locat en algun punt de risc circulatori.

Edu ha dit...

curiós, curiós, i com diu en Kanu nosaltres parlant dels 80, i és que ...

Sylvie ha dit...

I jo pregunto... de forma constant,no en un adelantament o puntualment, en les autopistes alemanyes, aquina velocitat mitja es circula??

Ferran ha dit...

Kanu, no tinc cap dubte que a Espanya, la idea és fer fotos = multes = calers. Cap dubte.

El problema dels 80, Edu, és que no ajuden substancialment a reduir l'emissió de CO2 i, a sobre, posaran al personal dels nervis!

Ei Syl, aquí hi ha gent que circula molt, molt de pressa; jo acostumo a anar a 130/140 km2, màxim, pel carril de la dreta o pel del mig, i la gent t'avança per l'esquerra a 180, 200 i per sobre d'aquesta velocitat.
El que passa és que, a diferència d'Espanya, aquí els conductors són generalment conscients que no van sols per l'autopista, i per això circulen majoritàriament pel carril de la dreta, utilitzen sempre els intermitents, s'aparten sempre que els ve algú de pressa pel darrera... Van molt ràpids, però resulta menys estressant conduir aquí que a Catalunya o a l'Estat.

Mikel ha dit...

Doncs res , aqui seguirem a 80 quan la cua ens deixi clar... si es que...

Franklin Kareem Nyram ha dit...

El fet de no deixar circular a més de 80km/h es una bejenada. No per anar més lent es contamina menys...

Tots sabem que a menys velocitat és possible anar a un règim de RPM més altes.

Està clar; una norma més de caràcter més aviat punitiu que no pas pro-medi ambient.

Què farem, Spain is again, different.

F. Kareem Nyram Infantes.

ignasi ha dit...

Firmo a 50 però constant...

Ferran ha dit...

Lo dicho, Mikel i Franklin: aquest tema dels 80_para_ver_a_cuántos_pillamos em posa dels nervis...

Ignasi, em fa l'efecte que si garantissin 50 km/h constants, més d'un firmava!

David Montilla ha dit...

Jo signaria per tenir les autopistes i infraestructures que tenen a Alemanya...

Ferran ha dit...

I sense peatges, David, i sense peatges... :-)