divendres, 30 de novembre de 2007

Lotto

Catalunya és un país donat al joc. Per sort no a la beguda, tot i que amb una mica de temps no seria estrany que la RENFE ho aconseguís. Però bé, no vull desviar-me del tema. Parlava del joc pensant que estrenem desembre, i això vol dir, a casa nostra, loteria de Nadal: milions d'euros ens juguem cada any, amb l'esperança que ens en toquin encara més.
Aquí a Alemanya no hi ha loteria de Nadal, però sí que n'hi ha d'altres, tot l'any: marca sis caselles, tria tres números... Una d'elles, la Lotto 6 aus 49 (exacte, com la nostra 6/49, però amb més quartos), té un pot pel sorteig d'aquest dissabte de 38M d'euros, que vindrien a ser... una burrada de diners. Naturalment hi he jugat.
Què faria si em toquessin 38M d'euros? Ahir hi pensava. No vaig arribar a cap conclusió, tot i que m'encanta imaginar-me com repartiria diners entre família i amics. Amb els 37,9M que em quedessin (hehe), a veure:
1) Em compraria un pis a Berlin, un altre a Barcelona i un altre a Nova York.
2) Em compraria un cotxe a Berlin, un altre a Barcelona i un altre a Nova York.
Amb la resta de calers no tinc ni idea de què faria. Invertir-los, és clar. Borsa? Més pisos, per llogar-los? Ostres, m'hi hauria de trobar perquè així, amb l'euro cinquanta que porto ara mateix a la butxaca, la inspiració no m'arriba.
I vosaltres? Alguna idea de què farieu amb 38M?

Lotto
In Catalonia people spend a lot of money in lottery. Or invest, it depends on how you see it. In any case, December is about to start and, so, it is the time for the Christmas Lottery, a crazy game in which Catalans spend (invest) hundreds of thousands of euros, with the hope that they will come back... doubled.

There is no Christmas Lottery here in Germany, although one can play all year round to different types of games: cross six boxes, choose three numbers... One of them, called Lotto 6 aus 49, has got a jackpot of € 38M this Saturday. That's, yes, a looot of money. If course, I played.
Now the question is what would I do if I ever won € 38M at the lottery. I was thinking about it yesterday... and reached no conclusion, although I love to imagine how would I share the money among my relatives and friends. With the remaining 37.9M (hehe)... let's see:
1) I'd buy an appartment in Berlin, another one in Barcelona and another one in New York.

2) I'd buy a car in Berlin, another one in Barcelona and another one in New York.
I have absolutely no idea of what would I do with the rest of the money. Invest it, of course. Stock exchange? Buy appartments, to rent them? I'd have to face the situation, because the € 1.50 I have now in my pockets I can't really figure it out.
And you? What would you do with € 38M?

15 comentaris:

Cristina ha dit...

A mi no cal que em donis diners, fes-me una còpia de les claus de les cases de Nova York i Berlin i accés quan volgués....
La setmana que ve a aquesta hora estarem junts!!!

Sylvie ha dit...

La loteria de nadal és ja tanta tradició com els galets, els turrons, els regals... no puc evitar comprar-ne i sent sincera fer alguna quiniela i primitiva de tant en tant...
Què faria jo en 38M? home, has de comptar que gairebé 1/3 se'l queda Hisenda (teniendo en cuenta que somos todos...), crec que la ment no m'hi arriba per calcular-ho, però me compraria un superpis a Paris, a part d'un a Bcn i a Santander, cotxes com tu, repartiria en la familia (pares i germans), i intentaria invertir el reste per treure suficient per viure feliç cada mes i treballar només per gust..
Molt bon cap de setmana.
Ah! si te toca, jo també voldria una copia de les claus, ja em posaria d'acord amb la Cristina no pateixis! jeje

Josep Amílcar Albert ha dit...

Doncs quan vages a la ferreteria a fer les claus, fes-ne un còpia per a mi. Jo també hi vull anar.
Molts diners no??
Jo faria tres parts:
la primera per a coses materials. Rehabilitar la casa dels pares, arreglar els horts, comprar una casa, canviar el cotxe i fer un "regalet" pecuniari a germanes i mare.
La segona part seria per a gaudir i fer allò que m'agrada per cuidar l'ànima i el cos. Viatjar, cultureta, etc.
La tercera, per invertir, i poder fer botifarra a més de 4. Dedicar-me a fer la tesi i a viure que ja ens queda menys.

Una mica de conte de lletera, però també està molt bé. Que coi!!

nur ha dit...

Jo només compraria un pis al mateix poble on visc ara, rehabilitaria el dels pares i pagaria la hipoteca que li queda al germà.

El primer de tot: un viatget a Paris (EuroDisney) amb el meu nebot i els seus papis (que no els trobi a faltar!).

Una donació potent a una ONG seriosa.

I després... més viatges, on sigui, on calgui.

I si m'arribés per deixar de treballar, muntaria un negoci tipus llibreria cibercafè on fer tertúlies amb els clients i ajudar-los a fer blocs com aquest :P

ciro ha dit...

uf, sembla més fàcil pensar en què fer amb 38.000 euros que amb aqusta burrada que comentes. a banda d'una altra còpia de les claus, imagino que una part significativa a alguna causa noble, i la resta per viure fent les cosetes més relaxades (o no), però no crec que a curt termini canviés de feina ni de pis.

Ferran ha dit...

Cristina! doncs sí, sembla mentida però PER FI podrem patejar-nos la Potsdamer Platz junts!! :-)

Syl veig que el tema pisos també et motiva. T'imagine, poder decidir a cada moment: "Mira, demà me'n vaig al pis de París!". Pas mal, eh? ;-)

Josep l'opció de la butifarra també la tinc en compte. Jo crec que amb 38M a la butxaca, unes quantes, en fariem, de butifarres, oi?

Nur parlem de la llibreria cibercafè? Saps que trobo molt curiós que diguis això? Amb un amic sempre parlem de muntar una llibreria "a lo grande" a Berlin. Evidentment no passarà d'un projecte no escrit, però m'ha fet gràcia que per tu també pugués ser un projecte!

Ciro m'encantaria haver de fer l'esforç de pensar què faig amb 38M, hehe...

I a tots (Nur inclosa, encara que no ho hagis dit): els meus seran els pisos amb més còpies de claus del món! :-) Clar que primer hauria de mirar si tinc la combinació guanyadora! Vaig a veure...

Francesca ha dit...

Doncs jo aquest any ni he comprat ni penso comprar loteria... per mi ja és com si m'hagués tocat! faré la tesi en un projecte pilot que m'encanta i dirigida per un amic... què més puc demanar?
A més a més, el poder i els diners no es poden tenir en excés,perquè la gent acaba fent ximpleries i deixa de gaudir amb les coses petites... això si, m'encantaria tenir un amic milionari... i la còpia de les seves claus!!!!!

quim ha dit...

Jo posaria pasta pel vostre projecte de Cibercafé. Després... seria molt original si digués que compraria una casa-estudi de música, aïllada al Montseny on m'hi refugiaria les nits de Sant Joan? Li regalaria un viatge al voltant del món a la meva mare- i li diria al capità tipus vacaciones en el mar que la convidés a sopar a la seva taula. I faria una cosa que sempre m'ha fet molta enveja quan ho veig anant en tren als matins: passejaria el gos per la platja, amb la tranquilitat i la perspectiva del no fer res, a la meva edat :)

Sara Maria ha dit...

Carai Ferran, doncs m'has deixat pensant una estona... Un pis a Barcelona segur, un cotxe nou també. Com la Nur, també una donació a una ONG seriosa. Com que sols tinc una germana, això de repartir entre els familiars serà fàcil.

Ferran ha dit...

Francesca Jo sé què més pots demanar, i comença per "EXCE"! :-) Però sí, estic d'acord amb tu que les coses petites poden omplir tant com 38M €. Mmmm... sí, oi?

Quim Doncs au, ja som tres a posar-nos amb la llibreria cibercafè. I, ei!, que això de la platja i el gos ho pots fer quan vulguis, sense esperar als 38M, eh?

Sara Maria Si fa il·lusió pensar-hi, què deu ser que et toquin de debò?!? :-)

Dav ha dit...

La loteria mostra la il·lusió que tenim tots dins per deixar de treballar, per poder acomplir els nostres somnis i els del nostre entorn.

Jo, particularment, cancelaria la meva hipoteca que, tot i que encara no la tinc assignada, ja es partícep dels meus "malsons".

nur ha dit...

Ei, magnífica idea: muntem un cibercafè-llibreria-botigademúsica. Comprem un dècim a Berlin, quim?

Gràcies per les claus, Ferran (en prenc nota, eh?)

Ferran ha dit...

Dav totalment d'acord amb el que dius. Jo tampoc tinc hipoteca i la veritat és que, avui per avui, no forma part dels meus malsons. Però què maco seria no haver-se de menjar els somnis amb patates per culpa dels calers, eh? :)

Nur encara acabarem fent negocis. Ara que, abans, potser que ens coneguem en persona, no? ;-)
(de res per les claus, hehe)

quim ha dit...

Val, hi ha alguna goldene Hexe (bruixa d'or) per Berlín (sorry, traducció automàtica Systran). Vés per on. Jo aquí no compro loteria i m'heu fet venir ganes de comprar-ne allà.

Ferran ha dit...

Ep, poca broma, Quim Aquí no hi ha cap "Goldene Hexe" però, buscant pel Google, he trobat un article de la ARD (http://boerse.ard.de/content.jsp?go=Eigenkapitalforum%202007&key=dokument_261174) que parla de la "nostra" Bruixa d'Or, al segon paràgraf de "Expansion ins Ausland" :)