dissabte, 10 de novembre de 2007

Quin dissabte!

Només ha passat mig dissabte, i deu n'hi do quin dia! D'una banda, avui he fet la meva primera crònica per la COM. A mig matí m'han demanat si podia fer una peça sobre les inundacions d'ahir al nord d'Alemanya, especialment a Hamburg. M'hi he posat i en una estona l'he tingut enllestida. Després de gravar-la al portàtil i convertir-la, via Audacity, en un arxiu mp3, l'he enviat per mail a la redacció. Via internet, a l'informatiu de les 14 h. m'he pogut escoltar per primera vegada a la ràdio.
He de dir que, quan m'he escoltat, hi he detectat una cosa que no m'ha agradat: he parlat massa de pressa. En prenc nota per corregir-ho a la propera.
En relació amb tot plegat, ahir vaig ser a l'ambaixada espanyola per registrar-m'hi com a periodista. Estant en els seus arxius, cada cop que hi hagi la visita d'algun membre del govern (català o espanyol) o d'alguna personalitat de la qual l'ambaixada en tingui constància, me n'informaran -com a la resta de periodistes- per poder fer-ne el seguiment, cas que a la ràdio li interessi fer-ne una crònica.
Com per celebrar aquest naixement, mentre s'emetia l'informatiu del migdia de la COM ha començat a nevar... i de quina manera! Ja deia la previsió que avui seria el primer dia d'una tongada de nevades (amb intermitències de pluja), que ha de durar fins dijous. Doncs sembla que no s'han equivocat: en 20 minuts la capa de neu s'ha fet evident. Aquí deixo una mostra en forma de foto i un enregistrament, tots dos fets des del balcó de casa.

What a Saturday!
Considering that only half of the day has past at this time, not bad how has it developped! To start with, this mornin I sent my first chronicle to the radio. I was asked to prepare a piece of news with the heavy rains yesterday, which affected the north of Germany, especially Hamburg. After recording it in my laptop and converting the document into mp3 format, I e-mailed it to the colleagues in Barcelona. It was broadcasted in the 2PM news programme, and that was the first time I heard my voice in a radio station (thanks to the internet, since this is a station which can be tuned in Catalonia).
I found I spoke too fast, but I loved the experience. Actually, I went to the Spanish embassy yesterday. I registered myself at the press dept., so from now on they will keep me updated about anything that can be interesting to know about.

As to celebrate it all, short ago it started to snow. The first snow this autumn, and what a snow! In only 20 minutes it all looked quite white and temperature dropped some 3 degrees. You can see it in the picture and the film above, which I took a while ago from the balcony, at home.

14 comentaris:

ciro ha dit...

felicitats, ferran! quina fredota que transmet el vídeo... ara he estat mirant a la com si trobo l'àudio però no me'n surto... tu ho has sentit en directe o via "a la carta"?

nur ha dit...

Enhorabona, Ferran, pel programa. Cada cop anem a més, eh? Fa il·lusió i això que ni ens coneixem :)

Ara miro de conseguir el programa a COM Ràdio.

I això de la neu: fins i tot a mi que sóc una fredolica m'agradaria ser-hi ara mateix. Des d'una finestra amb una calefacció ben forta, això sí :)

Un altre cop, enhorabona, segur que és tota una experiència el primer cop :)

nur ha dit...

grrr, d'aconseguir! (una té una reputació!)

Ferran ha dit...

Ei Ciro, l'he escoltat en directe i em temo que les cròniques no estiguin disponibles per internet...
Sí que fa fred! Avui no hem passat de 4º.

Moltes gràcies, Nur ;-) Pel que fa al fred, la calefacció de casa funciona de conya; mentre nevava m'ho mirava amb els 20º a l'interior i feia gràcia, la veritat. Ara surto a fer una copa, i els 0,5º d'aquests moments obliguen a tapar-se fins a les orelles!

Sara Maria ha dit...

He mirat la web de ComRàdia, si mireu Com a la carta podeu escollir l'informatiu del migdia i escoltar els programes anteriors... Però, de moment l'últim programa penjat és el del 16 d'octubre... Oooohh haurem d'esperar uns dies a poder escoltar la primera crònica del Ferran.

nur ha dit...

És cert, sara maria: jo també he arribat a la mateixa conclusió. Els hauríem d'esbroncar els de la COM, no? Sembla un termini una mica llarg 1 mes per poder escoltar un programa, no?

Per cert, bona tria la del Audacity: és un bon programa. Veig que et vas tecnificant, eh, Ferran? :)

Francesca ha dit...

Veig que encara no han penjat la crònica d'ahir, ho tornaré a intentar demà. Fas crònica cada dia, o només els caps de setmana... és que jo a aquesta hora estic treballant, però miraré d'estar alerta... a veure si et sento!
Què bé, no? mica en mica tots estem començant a fer les coses que ens agraden...
... paciència... (je, je)

Ferran ha dit...

Noies, no tinc ni idea de si la crònica la penjaran o no. De fet, voleu dir que deuen penjar totes les cròniques? Vaja, tampoc no era cap tema de l'altre món; potser després de l'informatiu fan "neteja". Jo la penjaria aquí, en els comentaris, però no sé com es fa!

L'Audacity aquest el vaig conèixer gràcies a un amic, el Juan Luis. Francament, per fer aquesta feina és de conya: gravar la crònica a casa, amb tota la tranquil·litat, i després enviar-la per mail és un "luju".

Francesca, no hi ha una periodicitat estipulada; depèn de l'actualitat, del que vagi sortint.
Ets una mica cruel, amb això de la "paciència", eh? hehe...

Esther ha dit...

Què bé que ja t'hagis estrenat! A veure si a la propera et podem sentir.
Quin "biruji" que tens per aqui...les imatges parlen per si mateixes, i pel que es veu i sent, sembla que vas sortir al balcó/balconet a gravar. Aaaaah quin fred!

Sylvie ha dit...

Ostres, no ho esperava de tu això de "no sé com es fa"... jejeje, amb les ganes que tenim de sentir-te. A mi em passa com la Nur, no ens conexiem , però saps que comparteixo la il.lusió que et deu haver fet aquesta primera cronica..
Felicitats

Ferran ha dit...

Sóc així d'agosarat, Esther. En mig de la tempesta, desafiant els vents huracanats i les gèlides taronges en forma de neu que els deus ens enviaven des dels cels... bé, em sembla que estic exagerant una mica :-))

Ei Syl, moltes gràcies. T'he de dir que tinc una sensació com si a la Nur i a tu us conegués personalment! Jo crec que, de llegir-nos mútuament, una mica sí que podem dir que ens coneixem! :)

quim ha dit...

Ei, Ferran!!!!

Felicitats pel programa. Sí, senyor. Me n'alegro molt. Per cert, he parlat de tu amb un que treballa a l'Institut Ramon Llull i li he recomenat el teu bloc. Ara que estan de ressaca post-Frankfurt valdria la pena que estiguessin al corrent de la gent que difon la cultura catalana a Alemanya. Jo a ell li he passat l'adreça del teu bloc. Si t'interessa et passo el seu mail. Un que és una mica 'celestino'. :)

Josep Amílcar Albert ha dit...

Enhorabona al Ferran cronista. L'altra avisa'ns per escoltar-te.
Ja saps, si fa fred, abriga't, no siga cosa que et refredes.....

Una abraçada.

Ferran ha dit...

Ostres, Quim, doncs gràcies pel contacte. Em sembla molt bé i t'ho agraeixo. Si et sembla, passa'm les dades per mail (ferranpo@gmail.com). Dankschön! :)

Merci, Josep :-)
Sí que fa fred, sí. Després de la neu del cap de setmana, la cosa s'ha calmat pel que fa a precipitació, però les temperatures no gaire; ara mateix estem a prop dels 0º. Una altra abraçada des del nord del nord ;-)