dimecres, 16 de gener de 2008

El pis: crisi

El vaig trobar buscant per internet. No vaig buscar gaire, la veritat: en 24 hores ja havia parlat amb la propietària i ho teniem tot lligat. "Quan arribi a Berlin el 19 de setembre firmem el contracte de lloguer". Així havia de començar l'aventura berlinesa.
Al principi tot va anar bé: em sentia bé al pis, tot estava per fer, els molts projectes tapaven les possibles, petites ombres... Però tots els somnis s'acaben i la meva relació d'amor amb el pis berlinès s'ha acabat de sobte: la calefacció no ha funcionat bé des del començament, però ara no funciona gens ni mica (i sóc a Berlin, i som al gener); a més, la propietària m'ha fet trampes amb un tema burocràtic que, si bé no crec que a mi em suposi cap problema, a ella sí li podria portar un munt de maldecaps si em torno fill de puta i la denuncio; la propietària m'insisteix que vol tenir una còpia de la clau del pis (que dius: ¿Perdó?!?, ¡tu somies!!); la propietària...
Sí, el tema pis m'ha esclatat als nassos tot just tornar a Berlin. La qual cosa demostra que:
1) els somnis estan molt bé, però millor no oblidar-se de tenir els peus ben anclats a terra, i
2) també a Alemanya hi ha qui es passa la llei pel forro
De moment se suposa que demà arreglen la calefacció. Clar que ja serà la quarta (QUARTA!) vegada que vénen des del novembre, així que per més que m'ho juri la propietària jo ja no em crec res. A veure què passa.
I mentrestant, torna a buscar pis. Quina mandra!

Die Wohnung: Krise
Am Anfang war alles schön. Ich hatte die Wohnung ganz schnell gefunden, beim Internet. Nach dem Gespräch mit der Vermieterin war alles klar: als ich in Berlin ankommen wurde, wurden wir den Vertrag unterschreiben und wurde sie mir die Schlüssel angeben. Alles ganz einfach und angehnem, oder es wie so scheint.
Die Realität war aber ganz anders: nach vier Monate in der Wohnung, funktioniert die Heizung kaum. Noch schlimmer, die Vermieterin hat mir über zwei, drei wichtige Sachen gelogen. Als wir letzter Sommer am Telefon gesprochen haben, hatte Sie mir nie gesagt, dass ich irdgendwo anmelden sollte; auch nicht, dass Sie eine Kopie der Schlüssel des Wohnungs haben mochte; auch nicht, dass... Zu viele Lügen.
Durch diese unangehneme Erfahrung habe ich aber ein paar Dinge gelernt:
1. Träume sind toll, aber man muss nie daran vergessen, dass die Füsse stärk auf den Boden liegen mussen, und
2. Auch in Deutschland macht man ilegalle Dinge.
Zur Zeit warte ich bis der Heizung wird, morgen, repariert sein. Das Problem steht, dass die schon dreimal repariert wird, deswegen bin ich nicht sicher, dass es ab morgen wirklich funktionieren wird. Mal sehen.
Und jetzt, auf der Suche nach einer anderen Wohnung. Scheisse.

The appartment: crisis
In August last year I was still in Barcelona. One day I thought I'd better start looking for an appartment in Berlin. So I checked on the internet and, ale hop!, in less than 24 hours I had found a place. The pics I was sent showed a nice place and the owner and I agreed that we'd meet upon my arrival in Berlin, to sign the contract and be given the keys.
Things were a bit strange from the very beginning, but I had a new life, a new start in the place I really wanted to be and, oh, well!, it didn't seem so important at that moment. With the time, the problems started to be somehow bigger and, at this point, I'm looking for a new appartment.
The freaking owner has lied to me ever since the first day I arrived in the appartment. Of course, I started to realize after signing the contract. By the way, the heating has been working less than half of the time I've spent here. Actually, it hasn't worked at all since last Thursday. They are coming tomorrow to repair it. Allegedly, I'd say, because they've already been here three times before, and the heater has almost never worked correctly.
I'm looking for an appartment.

19 comentaris:

juditH Estradé ha dit...

Jo també visc a Alemanya i diria que el propietari del meu pis també en té una còpia de les claus, però només hi podria entrar, previ avís, si jo no hi fos i per una raó fonamentada (cas recollit en el contracte). Bé, em vaig trobar en aquesta situació quan hi va haver el Kiril (huracà o el que sigui), em va deixar una carta a la bústia un cap de setmana, no la vaig veure fins dilluns, dia en què venia amb el tècnic per mirar la taulada, ja que podia ser que hi hagués un desperfecte (fet que era un perill pels vianants del carrer). Jo hi era i m'hagués molestat que hagués entrat sense jo ser-hi. Que vagi bé la recerca de pis!

Míriam ha dit...

Ferran això deu ser cosa del mes de gener. En Sigfrid també busca pis. jo no en sé de cap, però si m'arriben veus, ja t'ho diré. SORT!!

Sigfrid ha dit...

passa't pel meu blog a mirar com estem aquí. n'estem buscant un ja. ja hem trucat a dos, i hem anat a una immobiliaria. hem canviat el pany avui, en menys de mitja hora. Per no posar-nos en merdes d'advocats, pleguem i en buscarem un altre. M'ha sorprés veure que a tu també t'està passant algo similar amb el pis. Lluitem per tribar la definitiva estbilitat!!

quim ha dit...

Ostres Ferran, em sap greu lo del pis. Et desitjo molta sort, i que aviat en trobis un en condicions i no provoqui mals rotllos. Menys mal que us podeu ajudar els uns als altres.

Xavi ha dit...

Té nassos que sembla que els propietaris dels pisos, sovint se n'obliden, que a qui estan llogant el pis (la vivenda) es a una/unes persona/persones i que hi ha unes condicions que podem considerar mínimes. El que fan els diners...
També estic un pèl cremat amb el tema. Per cert, estic buscant pis per compartir a Barcelona a partir de febrer. brrrr

Xavi ha dit...

Per cert, Mooolta i que acabi bé.

Ferran ha dit...

Hallo Judith. Merci per parar a saludar :-) Noia, jo pensava que aquest país on he vingut a viure era seriós, si més no en comparació amb el que he deixat (temporalment) enrere, però estic flipant. Ja veus, aquí mateix, el comentari d'en Sigfrid. Què fort em sembla tot plegat.
Danke, bis bald!

No tinc paraules, Míriam. És tan fort, tot plegat. Això de la calefacció em té al·lucinat. Sort que estem tenint un gener gens fred, que sinó seria impossible viure aquí!
Ep!, que tenim pendent el tema consulat, eh? Ja me'n diràs alguna cosa.

Sigfrid, què dir? He llegit el comentari de la Míriam, llavors el teu, després he llegit el teus dos últims posts -que encara no havia vist- i m'he quedat amb cara de: "Waaaaas??". Coi, potser que fem una trobada de damnificats per la màfia germànica, no? Estic molt sorprès de descobrir que aquí hi ha tants xoriços com a Catalunya. De debò que no m'ho imaginava gens.

Merci, Quim. A banda del desgast energètic que m'està suposant aquest tema (des de fa temps, de fet, perquè la calefacció mai ha anat bé del tot), la decepció que m'he endut és important. I looks like shit spreads all over! :(

Merci a tu també, Xavi. Efectivament, molta gent posa la pasta per davant de les persones. Què estúpids, es deuen creure que tota aquesta pasta se l'enduran a l'altre barri el dia que petin! Colla de xoriços!
Sort amb la cerca de pis a Barcelona!

quim ha dit...

Com és 'en todas las casas cuecen habas' en alemany ? :D

Sara Maria ha dit...

Carai nois, realment sembla que també fora d'aquí passen coses d'aquestes!
Sort a tots!

zel ha dit...

Ferran, sembla un acudit català de l'electricitat a Barna a l'estiu, quina marranada, jo tampoc hagués dit que a Berlín passe´s això, comptant que allà deu fer un fred de collons! Sí, renego, perquè jo ja seria a l'UVI passant fred.
Que tinguis sort, i si no ho arreglen a denunciar, que fotuts i pagar el beure, no!

Petons!!! aaaahhh aaaahhh (alè calent sense virus)

ciro ha dit...

hola guapo, jo diria que cal buscar nou pis. no dediquis més mal de caps al tema, fer.

Ferran ha dit...

Quim, és molt fàcil: "En toden les casen cuecen haben". Si l'alemany tampoc no és tan difícil! :)

Sara Maria, fa temps que tinc en ment fer un post sobre la que jo anomeno "República Independent de Berlin". El tema pisos serà un dels aspectes a parlar, però n'hi ha mooolts més!

Merci per l'alè, Zel. Comença a fer-me mal la gola, així que benvingut. Si és que...!

Cert, Zirus, tens tota la raó. De seguida que se'm descongeli el cervell, m'hi poso a tope! :-)

Francesca ha dit...

Ep! i la part positiva què?... qui et diu que al nou pis (que no haguessis cercat de tenir calefacció) no t'esperen uns veins maquíssims, unes vistes fantàstiques de Berlin i un barri ple de gent encantadora?... ànims i sort!

nur ha dit...

Vaja, espero que a hores d'ara t'hagin resolt el problema de la calefacció i que ben aviat trobis un altre pis on no es portin tan malament amb tu, que no t'ho mereixes, joder!

Això de la còpia de les claus... no ho tinc clar, però segur que entrar-hi no hi pot entrar tret d'excepcions molt excepcionals.

Ànims, Ferran! :)

Ferran ha dit...

Ostres, Francesca, merci per la nota positiva. Vist com dius, fins i tot me n'alegro d'haver tingut aquests problemes amb el pis actual! :-)

Nur, moltes gràcies :-) Sí, ara torno a tenir calefacció; només cal que segueixi funcionant els pròxims... mesos!
A veure com acaba la cerca de pis. Ja us explicaré.

Anònim ha dit...

Hola Ferran, "l'aventura és l'aventura", potser tenies una hores lliures al dia...no sabies què fer-ne i... apa a buscar un altre pis. Què ens explicaries de Berlín si fos l'Eden? Es una putada, però tambe va bé per desmitificar.

Ferran ha dit...

Hola Laura (merci pel mail "desenmascarador" :-)
Pozi, noia, et dono la raó: d'aquests dies més aviat grisos (i no parlo del temps) també en faig una lectura positiva. M'agrada més descobrir la realitat, per fotuda que sigui, que viure en un somni permanent! (toma frasecilla, eh?). Petons!

Cristina ha dit...

Com ho tenim això del pis?

Ferran ha dit...

Doncs al final la calefacció sembla que funciona definitivament (creuem dits). La dona que me'l lloga em va preguntar si acceptaria quedar-me cas de no haver-li de donar una còpia de les claus... li vaig dir que sí. De moment, doncs, he aconseguit tancar aquest capítol. Bien!