dimarts, 12 de febrer de 2008

Rajoy

Demà dimecres serà a Berlin l'actual cap de l'oposició espanyol, Mariano Rajoy. El del "primo". S'entrevistarà amb Merkel i, a falta de confirmació per part del PP, eventualment oferirà una roda de premsa pels mitjans catalans (i també pels espanyols) amb representació a Berlin. Més info, previsiblement, als informatius de COMRàdio (http://www.comradio.com/), a les 14h i/o a les 19h.

Actualització (12h del 13.02): donat que la roda de premsa és a migdia, a menys que Rajoy anunciï alguna cosa excepcional i toqui entrar en directe a l'informatiu de les 14h., en principi la notícia sortirà en algun butlletí horari a partir de les 15h. o a l'informatiu de les 19h.

Rajoy
Mariano Rajoy ist der Oppositionsführer Spaniens. Falls ihre Volkspartei (PP) die Wahl gewinn, die am 9. März stattfinden werden, wurde er Ministerpräsident sein. Eine schrekliche Option, als er und ihre Partei eine unglaubliche altmodische rechtspartei sind: Sie sind gegen alle die "Sozialgesetze", sozusagen, dass die Sozialdemokraten entwickelt haben; immer zusammen mit die Katholische kirche haben Sie der aktuelle Regierung von Zapatero mit Demonstrationen bombardiert; immer versuchen Sie, die Leute von der PP, alle nicht Spanische Kulturen und Sprache (wie Katalanisch) in der Mühl zu setzen; ...
Morgen wird dieser Katastrophe in Berlin sein, um ein Gespräch mit Bundeskanzlerin Merkel zu führen. Danach wird er, warscheinlich, eine Pressekonferenz für Katalanische (und auch Spanische) Journalisten anzubieten. Mehrere Infos unter http://www.comradio.com/ (Ràdio en directe), ab 14h und/oder 19h.

Rajoy
Mariano Rajoy is the incredible chief of opposition in Spain. His Popular Party, a (Spanish) nationalist, catholic, richt-wing party, is a terrible option for the March 9 elections. Actually, also current PM Zapatero is a terrible option, which basicly means that Spain will be ruled by a jerk within the next 4 years.
Ok, let's leave that apart and concentrate on the visit that Mr. Rajoy will pay tomorrow to Germany's Kanzlerin Angela Merkel. Afterwards he might offer the Catalan (and also Spaniard) journalists in Berlin a press conference. More about it on http://www.comradio.com/ (Ràdio en directe), at 4PM and/or 7PM.

16 comentaris:

nur ha dit...

Hahahahaha, no fotis que et tocarà entrevistar-lo? En català? Voldria no perdre-m'ho!!!

quim ha dit...

Ostres, ostres... Quin moment, què fort! Jo li diria '¿sería tan amable de no empezar su respuesta con su acostumbrado 'mire usted'? Jo tampoc m'ho vull perdre

miq ha dit...

Vés en compte amb el "shi, shi, shi, shi..." (tinc la imatge del de Polònia).

Sort!

Jaume Puig ha dit...

Que et vagi molt bé la feina, ja explicaràs !

Ei! diguem burro però ara m'he adonat que les traduccions del post, almenys a l'anglès (d'alemany no en tinc ni idea) , no són ben bé fidels a l'original català... Sembla que la traducció és com més informativa no?, he he he !

Ferran ha dit...

Hola a tots quatre! Feina feta. La crònica l'han emès a les 16h. El Rajoy no ha dit res d'excepcional, sinó els habituals "El actual gobierno es un desastre"; "El PP se preocupa de los problemas reales de la gente" (que dius: el bilingüisme a Catalunya, un problema real? No serà pels castellanoparlants, precisament!); "Con mi gobierno, España volverá a contar en Europa"; ...
L'he tingut a un metre, quan comentava cosetes amb un grup de periodistes, i m'han agafat ganes de fotre-li una colleja i donar-li records pel seu "primo", però el gorila que tenia al costat m'ha fet sentir poca cosa i no he gosat :-))

Jaume correcte, en alemany i anglès faig una adaptació. No tindria sentit que traduís literalment, quan qui llegeix el post potser no té el backround necessari per entendre'l. That's why! :)

ciro ha dit...

vigila si no fas una bona crònica, que t'enviaran al primo de sumosol.

ens explicaràs alguna cagadeta que hagi fet durant el viatge, rotllo el canvi climàtic no ens ha de preocupar, o quin és el temari del curset de germanitat que els fan als turcs?

mariano for teleñeco!

Finestreta ha dit...

Hola Ferran!

He linkat el teu post al meu blog, relacionant-lo amb un post que he penjat jo, espero que et sembli bé! És que he descobert que el Mariano té facebook!!!

Fina ha dit...

Llàstima del gorila, si era un "dorso plateado", ja has fet bé!

Realment la teva integritat física hagués perillat i molt. :-)

Salutacions a tots.

nur ha dit...

Ostres, ara recordo que em vaig enganxar al teu post per les excel·lents versions en anglès. I ara fa temps que no les llegeixo! Manos a la obra :P

(M'he perdut la teva crònica berlinesa. Oh!)

nur ha dit...

On diu post, hi ha de dir bloc.

Sorry!

Ferran ha dit...

Afines bé, un cop més, Ciro Efectivament, algú ha preguntat a Rajoy sobre el tema "Erdogan suggereix escoles en turc a Alemanya"; el candidat ha agafat una drecera...

Ei, finestreta, em sembla molt bé. Records al Facebook del Mariano, hehe; el que sóc jo, no penso pas passar-m'hi. I menys abans d'anar a dormir! :-)

Hola Fina, no sé ben bé de quina espècie era, però m'ha semblat que no estava per aguantar periodistes violents, així que m'ha semblat millor esfumar-me :)
Benvinguda!

Hi Nur! You'd better not trust my English; I've been mixing languages lately...

Xavi ha dit...

Què bona la presentació de Rajoy en anglès: incredible chief of opposition. Sí, és increïble, però cert.

Francesca ha dit...

Ufff... a mi els actuals líders del PP em posen tan nerviosa que no miro la tele quan surten ni escolto les entrevistes... que jo no dic que la gent no tingui dret a ser de dretes (mira, un rodolí!); és més aviat algun trauma infantil, segurament provocat per algun d'aquells companys de parvulari que quan volies parlar amb ells es tapaven les orelles i anaven fent "la,la,la,la,la...", ells a la seva, fent ostentació d'ignorància i de prepotència... no sé... igual sóc rareta...

Ferran ha dit...

Xavi vist de prop, encara sembla més increïble. Quin paio més marcià!

Ei Francesca, no wonder, que diuen en estranger. Ara que visc aquí dalt i segueixo la política local, em sembla increïble la diferència de nivell, en general, però particularment entre els polítics de la CDU i els del PP. Em fa tot l'efecte que són dos móns ben allunyats.

Anònim ha dit...

Déu ni do Ferran!!!! Veig que estàs entretingut a Berlín. Podries haver fet un servei a la pàtria i automimmolar-te al crit de Catalunya i carregat d'explosius abraçat a Mariano Rajoy!!!!

Totalment d'acord amb la teva opinió sobre Erdogan!!!

Salut,

Guifré

Ferran ha dit...

Ei, nen, el "servei a la pàtria" via autoimmolació... fes-lo tu! Jo m'estimo Catalunya, però no fins a aquest punt! :)