dissabte, 29 de març de 2008

Horari d'estiu

Aquesta pròxima nit caldrà avançar una hora els rellotges: a les 2.00 haurem de posar les 3.00, encetant així l'horari d'estiu. A Berlin això vol dir que aquest diumenge el sol sortirà cap a les 6.45 del matí, i gaudirem de llum natural fins allà les 20.05 h.

Sommerzeit
In der Nacht zum Sonntag beginn wieder die Sommerzeit. Um 2.00 Uhr morgens werden die Uhren um eine Stunde auf 3.00 Uhr vorgestellt. Aus diesem Grund ist am Sonntag in Berlin Sonnenaufgang um 6.45 Uhr erwartet, Sonnenuntergang ca. 20.05 Uhr.

Summer time
At 2AM next night we will have to move the hands of our watches one hour forward, to 3AM. We will be then in the summer time, which means that daylight will arrive in Berlin at about 6.45AM on Sunday, and we will enjoy natural light until ca. 8.05PM.

18 comentaris:

Jaume Puig ha dit...

No estava al cas. A mi m'agrada més quan recula i tinc la sensació que guanyo una hora. No hi entenc, però sembla que els canvis horaris són una mesura força discutible, doncs no estan clars els seus beneficis.

zel ha dit...

Meeeeeeeeeeeee, sort que passo per aquí i m'ho das saber, que si no....Apa, una altra hora perduda miserablement...Petons!
Ah, per cert, sí noi, normalment, es diu "que t'ensenyen a l'escola, això????" jeje, ja veus...

Musafir ha dit...

Doncs Ferran, este any és que ni me'n recordava d'això del canvi d'hora...
Me'n recorde ara que ho dius, de la llum a Berlin a l'hivern. A les 15:45 es ficaba el sol, quan vaig estar-hi. Era molt trist que a les cuatre ja estigueren els llums encesos, perque era nit fosca.
M'agrada més l'horari d'estiu, si senyor!!

DooMMasteR ha dit...

Gràcies per l'avis! Ja no m'enrecordava :-)

Cristina ha dit...

Qué bé! una hora menys abans de tornar a veure en dani. I a més l'anterior canvi en el que s'afegia una hora estàvem junts. Ves per on, jo n'estic contenta!

miq ha dit...

Aquí als Estats Units, vam canviar l'horari fa tres setmanes. Hem estat desfasats una hora menys amb Europa, tot aquest temps.

Edu Casabella ha dit...

béééééeeeeee .... em barrufa més l'horari d'estiu es pot aprofitar més el temps ....

Sylvie ha dit...

Jo estic ben en contra d'aquests canvis. Suposo que al Nord es nota més, a canvi a Galicia els nens van a dormir sent de dia...però es que ja m'es igual un horari o l'altre el que no vull és que el toquin. I en fi, no vull ni pensar el que em costarà tornar a regular els horaris de son i menjar del nen...
Que dormiu bé!

Anònim ha dit...

Ei, q tal, pensava que et trobaria algun dia al msn però no ha hagut sort. Com va tot per aqui?

Saps què? del 25 al 28 dabril men vaix de vacances amb uns amics, en ppi voliem anar a Praga però stava molt car el tema i finalment hem fet cap a Berlín!

Aprofitant que tu ets un expert en la ciutat tagrairia si es possible que em donessis algun consell aixi important previtage, com per ex el temps q fa per aki....la roba que aniria b portar...

Davidcastells

Deric ha dit...

i no ens podriem quedar sempre amb aquest horari? perquè canviar l'hora 2 cops l'anys? jo no crec que ens estalviem res de res!

Ferran ha dit...

Diuen que aporta beneficis, el canvi horari. A canvi, sembla que provoca "mini jetlags". No sé... penso que si dues hores de canvi l'any tinguessin conseqüències dolentes pel cos, suposo que els pilots, assafates i personal viatger divers estarien destrossats, de tants canvis horaris continuats!

Miq me'n vaig adonar veient Euronews. Sempre apareix sobreimpressionada l'hora de NY, Brussel·les i Moscou, i fa dies vaig adonar-me que, de sobte, ens portàvem només 5 hores de diferència. Aquesta matinada passada hem tornat a les 6 de sempre...

davidcastells :) ara t'envio un mail...

Bon (horari d') estiu a tots!! :-)

Finestreta ha dit...

Ostres tu, doncs a mi se'm va oblidar el canvi d'hora, i diumenge a la tarda hi vaig caure, quin "xascu", una hora menys de cap de setmana!!!

Josep Amílcar Albert ha dit...

La veritat és que no sé si compensa econòmicament aquestos canvis d'hora. Tornar a llevar-se de nit, fa mandra, ara que m'havia aconstumat a anar a la feina amb el sol.
El transtorn de perdre una hora, i adaptar els horaris és una autèntica llauna!!
Una abraçada.

Anònim ha dit...

Hola!

Ja coneixes el bloc dels catalans a Berlin? l'autentic! amb fotos de les Trobades i les infos més interessants: http://catberlin.bloc.cat

Kostas ha dit...

Amb el canvi d'hora aquest els dies acaben quan han d'acabar i no després del café. M'encantes les estacions intermitges.

merike ha dit...

FINÉS ENTÀ TOTS E TOTAS: PREMI DARDO PER MI DES DE STRIPER

Sóc feliç de poder donar-li aquest premi. Arriba de tot el meu cor.

Ferran ha dit...

Aitx, anònim, no saps la ràbia que em fan els anònims! Que no tens nom, tu?!?
Dieses Blog kennte ich nicht; deshalb bedanke ich dir für die Information.
Tschüss!
Ferran

Ei Kostas, sí que dóna bon rollo, que ara els dies durin fins a quarts de nou. I el que s'allargaran! :-)

Caram, Merike, ens acaben de "presentar" i ja em dones un premi? Em sento afalagat (I am honored)! Moltes gràcies :))

merike ha dit...

Ferran, please, anyone who writes in so many languages such interesting articles about important issues, has got great photos, and even an old woman from Finland is able to understand your marvellous blog.. such a person needs to have a premi, absolutely!!! Now I must go to make dinner, otherwise my husband gets very angry:-) Hope to read you soon!