dimarts, 11 de març de 2008

ITB

Ahir parlava de la "Torre Eiffel" berlinesa i preguntava si algú sabia on està situada. La Francesca va dir el nom amb què es coneix, però no que es troba a la Fira de Berlin. La torre es veu des de les "rondes" berlineses, quan accedeixes a la ciutat en cotxe per l'oest, i també des dels trens de l'S-Bahn (els "ferrocates", per entendre'ns) que recorren part del districte de Charlottenburg.
En aquesta zona hi ha l'ICC -el Centre Internacional de Congressos- i els 26 (vint-i-sis!) palaus firals. Entremig, la famosa torre que, des de fa 35 anys, només s'utilitza per a transmissions de la policia i de ràdioaficionats.
A la fira hi vaig ser el cap de setmana passat. No em volia perdre la Mostra Internacional de Turisme (ITB) per motius d'interès personal però també laboral. Arribar-hi no va ser problemàtic malgrat la vaga que els treballadors de BVG (l'empresa que gestiona metro, autobusos i tranvies de Berlin) estan fent aquests dies. Per sort, l'S-Bahn no està de vaga i a la fira hi tenen dues estacions.
La ITB és la mostra del sector més gran del món, cosa que es fa evident quan camines, camines i segueixes caminant i sembla que no t'ho acabaràs mai. Em vaig aturar sobretot en els stands d'Europa (especialment els d'Alemanya i Catalunya), i d'Amèrica Llatina. Els alemanys tenien un espai gegant per ells i els seus 16 Länder. M'interessava especialment el de Sachsen perquè sóc un enamorat de Dresden, que es troba en aquest Land, i... perquè vaig descobrir que donaven pastís als visitants, hehe (un pastís boníssim, per cert, que semblava un entrecot de gros com era. Mmmm!).
Va estar bé, tot plegat. L'any vinent hi torno! :)

ITB
Gestern habe ich einen Foto der Berliner Funkturm, der sich auf dem Areal des Berliner Messegeländes befindet, in den Blog veröffentlicht. Am Sonntag war ich zum ersten Mal da, um die Internationale Tourismus-Börse (ITB) zu besuchen. Trotz die schon fünf-Tagelang Streik bei der BVG, könnte ich ohne Probleme mit der S-Bahn die Messegelände erreichen.
Ich war überrascht, daß die Messe so eine größe Fläche besetzte. Mein Interesse liegte überall in the europäischer und lateinamerikanische Teil des Messes, besonders Deutschland und Katalonien. In der Sachsische Abteilung, sozusagen, bekam man ein gigantisches Stück Kuchen, die echt gut war! Da gab es auch eine Veranstaltung zu sehen, die ich sehr schön findete.
Wenn ich noch in Berlin bin, werde ich nächstes Jahr die ITB noch einmal besuchen! :)

ITB
In my last post I showed a picture of this sort of Eiffel Tower. This one is not in Paris, though, but in Berlin, at the Berlin Fair to be precise. It is not very high but can be seen from the ring, when you drive into the city; also from the S-Bahn (the metro network).
The International Tourism Fair took place there last week and I visited it on Sunday. Despite the strike that has left Berlin with no subway (except for the S-Bahn lines), trams and buses I could reach the area in some 30 minutes from home. Once there -it was my first time at the site- I found out that the 26 Halls where fairs take place are huge; no matter how much you walk, it seems you will never see it all!
The fair was interesting although I concentrated my energies in the European and Latin-American sections, especially Germany and Catalonia. In the end I got home with some information about places I'd like to visit soon, like Malta, Ecuador (where I lived many years ago) and Peru.

10 comentaris:

Finestreta ha dit...

Apa! Quina enveja m'has fet! i quin pastís era! Un d'Alemany? No trobes que aquí els fan així com molt pesats?

Jo encara no hi he estat a Dresden, conec molt bé l'oest, i el sud també bastant, però de l'est, ni idea!

nur ha dit...

Jo vaig prenent apunts per al dia que hi vagi. Merci :)

nerona ha dit...

I ja has decidit on anirà de vacances aquest any???

Jaume Puig ha dit...

Ep m'he quedat amb les ganes que ens expliquis que et va semblar el stand de Catalunya. A la foto del post sembla que una ballarina executi la dansa dels vels mentre una vaca suïssa s'ho mira amb cara de vaca suïssa de Puigcerdà.

Matty ha dit...

però, no us sentiu representats per la foto de l'stand de Catalunya? hehehe. Però si sóc jo!...la del costat de la vaca vull dir...
Ara que pensava que ja no ens identificaven vestits de flamencs i torejant pel carrer... es pensaran que ballem danses orientals i tenim super-mascotes?
Bé, com a mínim hem canviat el toro per la vaca... i és que som més carinyosos!!!!!

Ferran ha dit...

finestreta ni idea! Bé, era un pà de pessic amb una melmelada boníssima a dins. Estava deliciós!, tot i que amb els pastissos no tinc criteri: m'agraden tots :)
Dresden és fabulós, de debò. Mentre siguis a Alemanya hauries d'aprofitar, per poc que puguis, per apropar-t'hi. És "petita", amb 2 dies la tens vista, però molt, molt maca.

Nur si vas apuntant idees, el dia que vinguis t'hi hauràs d'estar ben bé un parell de mesos, hehe

Hola Nerona! Doncs no, no en tinc ni idea. Dependrà de si torno a Barcelona al setembre o no, de la feina, ... D'idees, per això, en tinc un parell. Ja veurem.

Jaume, Matty l'estand era gran però no semblava que tinguessin moltes ganes de treballar: quan hi vaig anar no hi havia ningú. D'acord, era l'últim dia de fira però a la majoria d'estands on vaig anar hi havia treballadors. En algun fins i tot feien espectacles pels visitants.
A cinc hores del tancament de la fira, la gent de l'estand català devia ser a l'hotel fent les maletes.

miq ha dit...

Com ens cuidem!
;-)

Mikel ha dit...

a mi em relaxa veure fotos de vacas , les veig alla la mar de tranquilas...

Edu ha dit...

No he anat mai a una fira de turisme, una altra cosa que haig de fer.

La meva cosina treballa al patronat de turisme aquí a Girona i es passa tot l'any anant a fires com aquesta. Per cert no sé si hi era a Berlin, potser és una d'aquestes que es van escaquejar les últimes hores jeje.

Ferran ha dit...

Miq, a aquestes alçades ja he descobert que o em cuido jo... o xungo!

Mikel no t'hauria adjudicat mai aquesta cosa camperola, de gaudir amb la visió de vaques tranquil·les, hehe...

Edu si no tens molt clar el que realment et ve de gust veure, més val que te l'estalviïs: hi ha tanta informació, tantes activitats que o vas per feina, o en surts amb mal de cap!