dissabte, 8 de març de 2008

Noms

A sota, els 10 noms que en els últims anys els alemanys posen, preferentment, al seus fills. També els 10 preferits pels catalans, tant per nens com per nenes. Quins noms us agraden més a vosaltres? Els meus coincideixen bàsicament amb aquesta llista i serien Arnau, Laia, Júlia i Pol, per dir-ne quatre.

Vornamen
Die zehn beliebtesten Namen für Mädchen und Jungen für die deutschen, und denen für der katalaner.

Given names
The ten favourite names that Germans give their kids in these past years, and also those given by Catalans.


Nenes/Mädchen/Girls
(D) Marie, Sophie/Sofie, Maria, Anna/Anne, Leonie, Lena, Johanna, Charlotte, Hanna/Hannah, Sophia/Sofia
(CAT) Anna, Maria, Carla, Paula, Laia, Júlia, Laura, Alba, Marta, Lucia

Nens/Jungen/Boys
(D) Leon, Maximilian, Alexander, Paul, Luca, Lukas/Lucas, Felix, Elias, David, Jonas
(CAT) Marc, Àlex, Pau, Pol, Adrià, David, Joan, Arnau, Daniel, Sergi

14 comentaris:

nur ha dit...

Caram, Ferran, qui tenim en estat de bona esperança? :P

Musafir ha dit...

Bueno, Ferran...
Uns noms realment coneguts i tradicionals, tant els catalans com els alemanys.
Ací a Alacant, fent una mena d'enquesta entre els nadons acabats de néixer als hospitals de la província, va resultar que els xiquets i xiquetes alacantins rebien noms tan poc habituals com Mohamed i Fàtima, entre d'altres. Res de Joan, o Remei, que són els "patrons" locals, sino Omar, Leila, Driss, Zaineb...

De totes maneres jo tampoc puc dir que el meu nom siga molt comú, (almenys per a la gent de la meua generació). Em dic Erik, escrit així amb k. (Que "Eric" sí ho he vist escrit, sobre tot a Catalunya. De menut, com que era més roset que ara, al col·legi em preguntaven si era estranger, pel meu nom tant extrany per l'època.

No et congeles amb el fred i que els cartells de "wir streiken" no et fotin la setmana, eh!

Adeu!

Francesca ha dit...

Els meus quatre magnífics serien: Carlota, Lluís, Andrea i Jon (de fet, el darrer és el que li he posat al meu fill, o sigui, que està demostrat que m'agrada ;) )

quim ha dit...

Ostres, precisament, per a una eina que estem desenvolupant a la feina vaig agafar d'Internet un llistat de noms propis que estan en el top ten d'Alemanya, Anglaterra, Estats Units, Catalunya i Epanya. Ja veus, només penso en aquestes coses per la feina. Això sí, un company de la feina que fa poc es va casar ens ha comunicat que ara serà pare. Volen posar a la seva filla un nom basc i si és noi no ho han decidit. Què us hi jugueu que li posaran Pol?

Ferran ha dit...

La veritat és que ningú del meu voltant, Nur. Va sortir el llistat en un diari d'aquí, fa uns dies, i em va donar la idea pel post.

Bones, Musafir/Erik :) Però suposo que Mohamed i Fàtima no deuen ser pas els noms més posats, oi? Vaja, que n'hi deu haver però menys que d'altres noms autòctons, suposo.
Sí que és veritat, que amb l'Erik amb 'k' devies ser un "precursor". De fet, no és habitual tampoc avui dia. Jo el trobo maco (deu ser perquè m'agrada la cosa vikinga :)

Doncs mira, Francesca, a mi Andrea (la meva neboda, sense anar més lluny :) i Jon també m'agraden. En general, m'agraden els noms monosíl·labs.

Quim, noms bascos de noia també n'hi ha de bonics. Edurne, que ara m'ha vingut al cap, no és el que més m'agrada, però n'hi ha uns quants que trobo macos (ara no em venen al cap, però com són quarts de dues tinc excusa :)

Sara Maria ha dit...

Jo he quedat sorpresa amb el post com la Nur... A veure... M'agraden els senzills i tradicionals, com els que dius tu, però també i de la llista, Laia, David, Arnau, Àlex, Marta... I dels alemanys m'ha agradat Luca, Hanna i Paul.

Lucila ha dit...

D'aquestes llistes, a mi m'agraden molt més els noms alemanys que no pas els catalans. M'apunto el de Lena per si de cas, en un futur...

nur ha dit...

Quim: no sé si saps que al web del Departament de Justícia hi ha un magnífic Cercador de noms :P

juditH Estradé ha dit...

Hola! Jo per anar a contra corrent, si hagués de tenir un fill ara no li posaria cap d'aquests noms.
Potser perquè quan jo era petita era la única de la classe que es deia Judith i fins i tot, a la uni érem ben poques i era fàcil identificar-nos.
No sé, m'imagino anant pel carrer i cridar la criatura pq em faci cas i que es girin 50 nens de cop a veure que vull.
Fins aviat!

Sylvie ha dit...

Aix, jo també he quedat sorpresa noi!
I tot i que es ben cert el que diu la Judith fixat-hi que per molt voler evitar-ho hi he acabat caient. Embarassada pensavem, si és nena es dirà Laura i si es nen no ho sabiem! Tantes condicions ha de complir un nom que no el trobes facilment: que nos igui ni com el pare ni com la mare ( no ho soporto aixo) que no sigui a ser possible de ningu de la famila propera ( que no diguin, ai com e teu gemrmà, ai com el tiet, etc), que no tingui el fonema "R" per que ma mare no ho diu bé i no es plan de dir-li Ramon i soni Jamon, que no tingui diminutius ridiculs i sobretot, que soni bé en més d'un idioma!! Va ser nen i vam decidir Alex (finalment li diem Alejandro, pero Alex sí compleix tots el requisits!). I dos setmanes despres vai llegir que era el nom mes posat!! tant pensarhi i en llegir un diari hagues tingut prou! això va com va...
Petonets

Ferran ha dit...

Sara Maria, no m'agrada ser sempre previsible, hehe...

Ai, Lucila, aquest "per si de cas"...! Que m'has d'explicar alguna cosa?, hehe. Ja m'imagino que encara no :-)

Nur jo sí que no ho sabia.

Judith espero que tampoc no li posaries algun nom tan estrambòtic que la pobre criatura s'hagués d'amagar cada cop que la cridessis :))

Syl m'ha fet gràcia, això de "Jamón" :) Doncs seguint les tendències que expliquen els diaris, si la propera és una nena ja saps quin nom li haureu de posar!

Francesca ha dit...

Noms de nena en euskera: Andere, Jasone, Itziar, Amaia, Idoia, Nekane, Leire... vaig mirar uns quants per si tenia una nena... ara els posen més "exòtics" com arreu, però a mi m'agraden els bàsics, el que més Amaia!

Ferran ha dit...

Francesca Nekane!, aquest és el nom que més m'agrada, en basc. També Itziar. I Jasone em sembla curiós. Amaia també està bé, sí.

quim ha dit...

nur: Ho sabia, ho sabia. d'on creus que he tret els noms catalans més freqüents, del 1996 al 2006? :D