diumenge, 27 d’abril de 2008

Tempelhof

Avui els berlinesos voten. Els toca decidir el futur de Tempelhof, un dels tres aeroports de la capital i, sense dubte, el més emblemàtic (per allò del passadís aeri que els aliats van organitzar, durant prop d'un any, quan els soviètics van imposar el bloqueig per carretera del Berlin Occidental). L'aeroport es troba en ple centre de la ciutat. Tot un anacronisme, s'ha de dir!
Les opcions són dues: o bé mantenir Tempelhof com a aeroport, però només per vols privats i amb un horari de funcionament restringit, o bé tancar-lo i... ja es veuria: museu, parc, potser zona residencial (segur que els especuladors estan resant perquè en aquesta àrea gegantina al centre de la ciutat s'hi pugui construir!)... L'ajuntament de la ciutat, amb l'alcalde Wowereit al capdavant, és favorable al tancament, previst pel 31 d'octubre. Com aquest referèndum no és vinculant, gairebé m'atreviria a jurar que això és el que acabarà passant.















Tempelhof
In Berlin hat Heute der Volksentscheid zur Zukunft des Flughafens Tempelhof begonnen.
Seit 8.00 Uhr sind in der Stadt rund 1200 Wahllkokale geöffnet. Mehr als 2,4 Millionen Berliner können bis um 18.00 Uhr ihre Stimme zu der Frage abgeben, ob der innerstädtische Airport als Verkehrsflughafen offengehalten werden soll.
Initiator des Volksentscheids ist die Interessengemeinschaft City-Airport Tempelhof (ICAT), die sich mit Unterstützung von CDU, FDP und Wirtschaft für die Offenhaltung Tempelhofs einsetzt. Dazu werden mindestens 609.509 Ja-Stimmen gebraucht, das sind 25 Prozent der Wahlberechtigten. Gleichzeitig müsste die Mehrheit der Teilnehmer mit Ja stimmen.
Der Ausgang der Abstimmung ist aber nicht verbindlich für den Senat. Die rot-rote Landesregierung will den Flughafen Ende Oktober schließen.
Quelle: Tagesschau
Tempelhof
One of the three airports currently working in Berlin might be closed within the next few months. Tempelhof is a history facility, for it was used by the allies during the soviet blockade of West Berlin, that lasted around one year. Today, a referendum in the German capital city will show what the preferences of the Berlin citizens are with regards this facility. It might either remain open for private flights, or be closed and reconverted into... let's see what.

14 comentaris:

nur ha dit...

Quina enveja, Ferran! Creus que algun dia votarem, amb normalitat, coses com aquesta?

Per cert, molt macos els cartells que has posat (tot i que no sàpiga què diuen). Bons publicistes, sí senyor :)

Jaume Puig ha dit...

La gent si té que triar entre tenir un parc o un aeroport per vols privats, sembla que s'hagi de decantar pel parc públic, no? Em queda un dubte qui convoca el referedum? i qui té la competència per decidir si es tanca?

Finestreta ha dit...

Ostres doncs quin luxe tenir de cop una nova àrea lliure al centre de la ciutat no?!

Francesca ha dit...

Hola Ferran, quines ganes tenia de poder tornar a remenar per aquest bloc!... una cosa, de veritat algú pot defensar el soroll i la contaminació provocada per un aeroport al centre de la ciutat? se m'està "escapant" algun factor? per descomptat, un parc és millor, però ni que sigui per construir cases, la gent que viu per allà segur que s'estima qualsevol cosa abans que l'aeroport privat... o no?

Kostas ha dit...

Segons tinc entés no té massa sentit aquest aeroport on només trebellen tres o quatre companies i més poc renombrades.
A part crec que hi ha mal rotllo per ser un aeroport potenciat pel nazis fins fer-lo el més important de l'època.

Sara Maria ha dit...

Recordo el que em va impressionar veure'l al mig de la ciutat... Estic amb la Nur amb això de la nostra pobre normalitat.

Ferran ha dit...

Nur no ho sé pas, noia. En qualsevol cas, aquest és un tema que Berlin té pendent de fa força temps. Que decideixin ja, i que decideixin bé (o sigui, tancar-lo).
El cartell de l'esquerra diu: "Salvadors de Tempelhof" i, en el de l'esquerra, la senyora diu que vola a Berlin, però no des de Tempelhof.

Jaume el "senat" de Berlin és qui té la competència per tancar-lo. Amb majoria d'esquerres (pacte SPD-Linke), el 31.10.08 és la data prevista pel tancament. El referèndum només serveix per mesurar el suport de la mesura per part de la població.

Imagina't, finestreta, més de 400 hectàrees (dues vegades el Tiergarten) per a possible ús públic. Un luxe immens!

Francesca en aquest cas, la cosa ha estat de manual: la CDU (dreta), l'FDP (liberal) i els "poders econòmics" defensen la continuïtat de l'activitat aeroportuària de Tempelhof. És igual, no tenen res a fer. Records!

Kostas... i que té pèrdues de no recordo quants milions d'euros anualment. En una ciutat més pobre que les rates!

Realment, Sara Maria, al mig-mig. Que ho diguin als veïns d'uns quants districtes de la ciutat!

Josep Amílcar Albert ha dit...

Si els especuladors que tenim per ací pel sud, vegeren els terrenys, estarien ja anunciant el nombre de torres i gratacels que construirien.....
Tot un exemple de participació ciutadana. Tot un exemple de democràcia.

Kostas ha dit...

Doncs els berlinesos ja han dit que no.
Què disfruteu el nou espai

Musafir ha dit...

Home, mantindre una infraestructura aeroportuària al bell mig de la ciutat, és un poc anacrònic i perillós en aquestos moments. Els aparells són cada volta més grans, i la contaminació acústica és important. Pense que és bona la decisió de tancar-lo. Sort que Berlin es troba a un país ric i poden fer-lo.
A Quito, en l'Ecuador, l'aeroport està al mig de la ciutat, però no van tan a pressa per a traslladar-lo.(manca de calers, supose). I fa no molt, hi hagué un accident important...

Em fa gràcia com utilitzen a Berlin el dialecte berlinés, fins i tot escrit: "ick fliege uff Berlin, aba' nich' von Tempelhof" per a tractar d'apropar el missatge a la gent.

Com si jo escrivís: "m'agrà mol' volar en lo aviò, prò no ixir des de Madrit" :-))

zel ha dit...

Jo estaria una mica acollonida amb avions així arran de cap...Ara, si mai podem votar coses així, em trec el barret, que aquí no passarà mai això...Petonets, Ferran.

Ferran ha dit...

No en tinc cap dubte, Josep. Tenim el país plagat de cràpules especuladors! :-(

Kostas, quan siguin públic, explicaré els plans de la ciutat per aquest tros de terreny.

Musafir saps que vaig viure a Quito, jo, fa molts anys? De vegades ens plantàvem a la plaça on començava la instal·lació aeroportuària. Era increïble: els avions, a punt d'aterrar, gairebé podiem tocar-los amb les mans!
Jo era un adolescent; no se m'acudiria ni de conya, ara, apropar-m'hi.

Zel... i tots, tingueu en compte que, tot i haver-se convocat el referèndum, el resultat no és vinculant. S'ha escoltat els berlinesos, sí, però la decisió estava presa en qualsevol cas.

Xavi ha dit...

Bé, si la decissió ja estava presa, no seria mél lògic convocar un concurs d'idees popular per a que la gent (els berlinesos) decideixin quin tipus d'equipament/equipaments volen a l'espai?

Ferran ha dit...

En realitat, Xavi, el que proposes és el més assenyat i el que hauria de ser. Els alemanys tenen força tradició democràtica... però tampoc tanta :-)